In samenwerking met Wezenberg Trailers heeft Gijsbertsen een custom made kiptrailer ontwikkeld en geproduceerd.
Wezenberg Trailers heeft op basis van een bestaand chassis-ontwerp voor de Scandinavische markt de samenwerking opgezocht met Gijsbertsen uit Woudenberg. Gijsbertsen heeft voor deze HRD trailer een custom made kipper ontwikkeld en geproduceerd, die aan de huidige wensen en eisen van de eindgebruiker en opdrachtgevers voldoet.
Hierdoor ontstaat een bijzonder robuuste en betrouwbare achterover kipper. Het eerste exemplaar is goed voor 30,7 M3 en zal worden geleverd aan Transportbedrijf Van de Geest uit Bunschoten. “De voordelen van deze kippertrailer zijn legio”, zegt Wijnand Hartman van Wezenberg Trailers.
De nieuwe trailer heeft een leeggewicht van slechts 7.300 kg en een maximum GVW van 43 ton. Er zijn SAF HD assen gemonteerd onder het chassis, met standaard de eerste as uitgevoerd als liftas. Van de Geest realiseert hiermee een flinke gewichtsbesparing ten opzichte van de vorige trailer die op jaarbasis enkele duizenden euro’s scheelt.
Voor de Gijsbertsen kipper wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige staalsoorten. Zo is de laatste 3 mtr uitgevoerd met Hardox TUF 500. Dit Hardox TUF 500 is een nieuwe staalsoort, die bekend staat om een enorm hoge slijtvastheid. Hierdoor is het mogelijk om de vloer en wanden uit te voeren met een dunner materiaal, wat het leeggewicht ten goede komt. Het geheel is afgewerkt met milieukleppen en een opklapbare achterbumper.
Naar wens van de klant kan worden afgeweken van de standaard specificatie. Zo wilde Van de Geest een speciale schuif in de achterklep, om gedoseerd grind te kunnen lossen. Inmiddels is de productie gestart voor de uitvoering met een inhoud van 27M3.
Klant: Wezenberg Trailers
Website